עד כמה חשובה בדיקת תיק הביטוח שלכם? – סיפור לקוח

הנה דוגמה נוספת אשר מראה עד כמה חשובה בדיקת תיק הביטוח שלכם וכן, טיפול מקצועי מסוכן מוסמך ולא מאיש מכירות כזה או אחר…

הנה דוגמה נוספת אשר מראה עד כמה חשובה בדיקת תיק הביטוח שלכם וכן, טיפול מקצועי מסוכן מוסמך ולא מאיש מכירות כזה או אחר...

בדיקת תיק ביטוח מקיפה – שווה המון

לאחרונה פגשתי את טליה (שם בדוי), אישה באמצע שנות הארבעים לחייה. גרושה, אשר מפרנסת את שתי בנותיה בנות העשרה בכוחות עצמה. אישה "לביאה".

בעקבות מעבר למקום עבודה חדש, לאחר שנים רבות במקום עבודתה הקודם ושמירה על 'סטטוס קוו' לאורך זמן, התעוררו בה שאלות לגבי מצב הפנסיה, הביטוחים והחסכונות שלה, שהדירו שינה מעיניה. לשמחתה היא שוחחה בנושא עם חברה ותיקה שהיא לקוחת המשרד במסלול 'סוכן נאמן לקוח' זו השנה השביעית, וטליה החליטה לפנות אלינו וביקשה כעת "לעשות סדר" ולבחון את הפוליסות אשר ברשותה.

לאחר הסדרת תשלום שכר הטרחה, התחלנו במלאכת איסוף כל החומרים הרלוונטיים, וביצענו ניתוח מעמיק ומקיף של תיק הביטוח והפנסיה כהכנה לפגישה.

בדיקת תיק הביטוח העלתה את התמונה הבאה:

קרן פנסיה:
קרן הפנסיה שבה מחזיקה מזה שנים, נחותה בתנאים שלה (דמי ניהול, איזון אקטוארי, תשואות) מהקיים בשוק ואינה מעודכנת במסלול ביטוחי התואם את הסטטוס שלה – גרושה עם ילדים. כמו כן, קרן הפנסיה שלה נמצאת במסלול השקעות מיושן מאוד, ולא במסלול תלוי גיל.

קרן השתלמות:
קרן ההשתלמות שלה, אשר נפדתה לפני כחצי שנה, הפסיקה לקבל הפקדות מאחר ולא עודכן בה מספר עמית חדש ולכן ההפקדות לא נקלטו.

חסכונות:
החסכונות של הבנות שלה העלו אבק בבנק, בקרן נאמנות מיושנת, עם דמי ניהול מטורפים ותשואה נמוכה ביותר.

ביטוח:

  • על אף התלות הכלכלית של בנותיה בה, אין ברשותה ביטוח חיים!

  • סעיף התרופות בביטוח הבריאות של שתי בנותיה איננו מעודכן משנת 2016.

  • פוליסת הבריאות של בנותיה אינה מותאמת מבחינת כתבי השירות לצרכים של הבנות, ולכן טליה אינה מקבלת החזרים כפי שיכלה לקבל.

  • בפוליסת הבריאות של אחת מהבנות קיים סעיף פיצוי לגילוי מחלה קשה, לשנייה אין. סכום הביטוח המוגדר בסעיף זה – רחוק מלענות על הצורך.

  • ביטוח הבריאות של טליה לא עבר מתיחת פנים משנת 2003 (!) כתוצאה מכך, כתב השירות האמבולטורי שלה לא נותן לה מענה ראוי לצורך, סעיף התרופות לא זכה לעדכון בשני השדרוגים האחרונים שיצאו, ואין לה כיסוי לתחליפי ניתוח בפוליסה.

  • לטליה ארבעה (!) ביטוחי תאונות אישיות עליהם היא משלמת מעל ל-600 ₪ בחודש!

בדיקת תיק הביטוח ועריכת הסדר בו – מעניקה את השקט הנפשי למבוטח

הפעולות שביצענו באופן מיידי היו:

  • עדכנו את מסלול הביטוח בקרן הפנסיה לכזה המתאים ביותר לטליה מבין כל האפשרויות, תוך הקטנת דמי הניהול ומעבר למסלול השקעות תלוי גיל בקרן שהניבה תשואות נאות. הסדרנו את נושא הפקדת הפרמיות לקרן הפנסיה מול המעסיק החדש.

  • החתמנו את טליה על שתי קרנות השתלמות חדשות, אחת למעסיק החדש ואחת למעסיק הקודם. יצרנו קשר עם המעסיק הקודם לצורך קבלת אסמכתאות על ההפקדות לקרן השתלמות שנפדתה בזמנו ודאגנו לשיוך של מעל ל-10,000 ₪ לקרן.

  • סייענו לטליה בתהליך פדיון החסכונות של הבנות מהבנק ופתחנו עבורן קופות גמל להשקעה במסלול סיכון תואם, אליהן העברנו את הצבירה הקיימת והוספנו שיוך להוראת קבע שתמשיך ותגדיל את החסכונות שלהן לאורך השנים.

  • הסדרנו את נושא פוליסות ביטוח הבריאות: ריפדנו את הפוליסות של הבנות בכתבי שירות התואמים את צרכיה ורצונותיה של האם, שדרגנו לשלושתן את סעיף התרופות. הוספנו עבור טליה כיסוי לתחליפי ניתוח ועבור הבת השנייה את סעיף הפיצוי באמצעות ביטוח מחלות קשות.

  • לאחר ביצוע ניתוח צרכים מדויק ואחראי, ביטלנו את ארבע פוליסות התאונות האישיות – פעולה אשר הביאה לחיסכון של מעל ל-7,000 ₪ לשנה ששילמה טליה למעשה לחינם, עבור ביטוח שאינו זקוקה לו כלל.

  • אבל באמת לפני הכל, ערכנו לאם ביטוח חיים בסכום הולם לפי בקשתה של טליה.

 

התוצאה הסופית ללא כל ספק הטיבה עד מאוד את התמונה הביטוחית, הפנסיונית והכללית של המשפחה כולה, ומאפשרת לטליה לישון טוב יותר בלילה, כשהיא יודעת כעת שהכל מסודר ומאורגן כראוי ויעניק מענה אמיתי בעת הצורך… היש חשוב מכך?

מעוניינים לבדוק את תיק הביטוח שלכם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *