עד כמה חשובה העבודה מול סוכן ביטוח נאמן לקוח? – סיפור לקוח

אתם כבר מכירים אותנו ויודעים שאנחנו תמיד ממליצים לא להתפתות להצעות של מוכרנים טלפוניים, גם אם הן נשמעות "קוסמות" במיוחד. אז הנה סיפור נוסף – הפעם מדובר על מוכרנית, שמציגה את עצמה כ"מנהלת תיק לקוחות", שממחישה בפעם המי יודע כמה את אותו העיקרון.

סיפור נוסף אשר מראה עד כמה לא כדאי להתפתות להצעות של מוכרנים טלפוניים, גם אם הן נשמעות "קוסמות" במיוחד, ועד כמה חשוב לעבוד עם סוכן נאמן לקוח.

סיפור לקוח – על החשיבות של עבודה מול סוכן נאמן לקוח

מקרה שהיה, כך היה:

בני זוג בשנות החמישים לחייהם, לקוחות ותיקים שלנו, קיבלו הצעה "מפתה", ועוד בכתב. למזלם הם היו מספיק חכמים ושיתפו אותנו. ההצעה כללה העברה של ביטוח הבריאות (עם ותק משנת 2005) ושל ביטוח המחלות הקשות שלהם לחברה חדשה, ובצידה חיסכון כספי מפתה מאוד של מעל 130 ₪ לחודש!

רק דבר "קטן" לא נכתב בהצעה ולא הוסבר לבני הזוג, והוא – שהשינוי בביטוח הבריאות שלהם כולל אמנם הנחה גבוהה מאוד לשלוש שנים, אך לאחריהן המחיר יהיה גבוה הרבה יותר, יותר ממה שהם משלמים כיום. כמו כן, אותה "מנהלת תיק לקוחות" לא טרחה לעדכן אותם כי שינוי זה יבטל להם לצמיתות את האפשרות לבחירת מנתח שלא בהסדר עם חברת הביטוח, ובנוסף את האפשרות לקבלת פיצוי כספי בגין ניתוח שבוצע בבית חולים ציבורי, ללא מעורבות חברת הביטוח. וכל זאת מבלי להזכיר שב-18 השנים שעברו מאז עריכת הביטוח, חלו שינויים במצבה הבריאותי של האישה, לדוגמה: כיום, לצערנו, היא סובלת מדלקת פרקים. מי מחליף פוליסת בריאות כאשר חלה הרעה בבריאותו? הרי כל בר דעת יבין מיד כי על כל שינוי שכזה, תהיה החרגה בפוליסה.

והסיפור לא מסתיים כאן, גם לגבי ביטוח המחלות הקשות ההצעה הייתה מאוד מפתה, והוזילה עבור בני הזוג את תשלום הפרמיה באופן מיידי. רק שכחה לספר להם אותה מוכרנית כי הפרמיה הבסיסית בדמי הביטוח תעלה ב-12.5% מדי שנה (בניגוד לפרמיה קבועה למשך ארבע שנים בפוליסה הנוכחית שלהם). ועוד פרט קטן שלא הוצג לבני הזוג – ההנחה תרד בכל שנה ב-10%, עד שתסתיים לחלוטין בעוד 5 שנים. או במילים אחרות – בני הזוג ישלמו בכל שנה כ-22.5% יותר…

חשוב שתבינו – גם אנחנו (כמו הסוכנויות האחרות) עובדים עם כל חברות הביטוח, ולכן יש לנו את אותם המוצרים, אותם המחירים ואותן ההנחות.

ההבדל המהותי בינינו, שעובדים בשיטת 'סוכן נאמן לקוח' לבין הסוכנויות שלא – כאשר תיק הביטוח שלכם נמצא אצלנו, אנחנו מתפרנסים ולא משנה היכן נמצאים הביטוחים שלכם. ולמרות שככל שתעשו יותר תזוזות ומעברים בין חברות הביטוח והפוליסות, אנחנו כביכול נרוויח יותר "עמלות שיווק", אנחנו מקפידים להתמקד אך ורק בכם ובאינטרסים הייחודיים שלכם.

כאשר אתם לא לקוחות שלנו, ובודקים לכם את התיק ב"חינם", אז בניגוד לשיטה שלנו – בשביל להתפרנס חייבים להזיז את התיק שלכם ולקבל עמלות שיווק יחד עם "גניבת" לקוח אליהם.

וזה בלי שהזכרנו שאנחנו נותנים בנוסף – מקצועיות, הוגנות, זמינות ושירותיות, שלא תקבלו אצל מי שיבדוק לכם את התיק ב"חינם". כי האינטרס שלנו הוא להיות לצידכם בכל רגע, בניגוד לאינטרס של אותו מוכרן, או אותה "מנהלת תיק לקוח", שמרוויחה באופן חד פעמי עמלת מכירה, אך חייבת להמשיך ולרוץ ללקוח הבא, כדי להרוויח עוד ועוד עמלות… ועוד דמיינו לעצמכם, שממנה תצטרכו לקבל שירות / ניהול תביעה ביום שחור, חלילה.

המסקנה החשובה ביותר מהסיפור הזה, כמו גם מעשרות סיפורים אחרים בהם אנו נתקלים מדי שנה – שכרתם את שירותיו של סוכן נאמן לקוח, מקצועי, יסודי, נטול אינטרס זר, שעובד בשבילכם ועבורכם, מדוע עליכם לשוחח עם מוכרן טלפוני, מנהלת תיק לקוחות או כל גורם אחר אשר האינטרסים שלו לא ברורים לכם והוא מקבל את המשכורת והבונוסים עבור מכירות של פוליסות חדשות?

בדיקת תיק ביטוח עורכים רק בתשלום ורק בשיטת 'סוכן נאמן לקוח'! ובכל מקרה – לא מחליפים פוליסות סתם, ולא מתוך ניגודי עניינים בהם נמצאים מוכרנים וטלפנים כאלה ואחרים.

זכרו – כל שינוי בתיק הביטוח עלול לפגוע בכם ובמקרים מסוימים אף להיות בלתי הפיך, לכן חשוב שלא לנהוג בפזיזות ולהיעזר בבעל מקצוע שלא יהיה מטעם חברת הביטוח, מוכרן מטעם סוכנות ביטוח מסוימת או בעל אינטרס כזה או אחר – אלא רק אחד שידאג גם לאינטרסים שלכם.

 

מעוניינים לבדוק את תיק הביטוח שלכם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *