החשיבות של שמירה על תיק הביטוח גם בפוליסות ביטוח החיים – סיפור לקוח

אם הייתי מוציא ספר אודות חוויותיי בתחום המקצועי – הסיפור הבא היה תופס אולי חלק מרכזי מבין הסיפורים בספר כסיפור "הלא יאומן כי יסופר".

ביטוח חיים קונים בהתאמה לצורך האישי של הלקוח ולא לפי מחיר המדף של הביטוח הזול ביותר, ולכן אסור להתפתות להצעות של מוכרנים טלפוניים.

סיפור הלקוח – הצעה קוסמת להנחה קבוע בביטוח החיים לכל החיים, או שלא...

זוג לקוחות המשרד, זו השנה השישית, בתחילת שנות החמישים לחייהם, אנשים טובים ויקרים שלאורך השנים לא ידעו לומר "לא" להצעות שונות שהתקבלו ממוכרנים טלפוניים בתחום הביטוח, ולכן כל שיחת טלפון כזאת מקפיצה אותם (ואז אותי…). אמנם עם השנים הם למדו לסנן, אבל לפני כמה ימים נשבר השיא…

רק לפני כחודשיים וחצי ישבו יחד במשרדי סתיולי לפגישה השנתית, בה עברנו באופן מדוקדק על כל התיק הביטוחי שלהם וכתוצאה מכך, עדכנו את הדרוש, שיפרנו והטבנו ככל הניתן – בדיוק כפי שאני נוהג בכל פגישה שנתית שכזו.

אתמול התקשרה לבעל מוכרנית נמרצת של אחת מחברות הביטוח הישיר, ובמשך לא פחות מ-40 דקות (!) לא עזבה את הלקוח שלי, כשהיא מציעה לו לרכוש באמצעותה ביטוח חיים בהנחה קבועה של 50% לכל החיים, במקום ביטוח החיים שיש לו כיום באמצעותי… נשמע טוב, לא? לפי רמת המוטיבציה של אותה מוכרנית, ניתן לנחש שככל הנראה חסרים לה כמה ביטוחי חיים להשלמת יעד המכירות החודשי או לזכייה במבצע גואטמלה או וואטאבר… אבל, מה לעשות… כשסופרים שקלים, לכאורה, ולא צורך ביטוחי – הצליחה אותה מוכרנית לטעת ספקות בלב הלקוח שלי, שמיהר להתקשר אליי כשהוא נסער ואמר לי: "ערן, אתה יודע שאני איתך, אבל היא הציעה לי הנחה של 50%! וקבועה לכל החיים!…"

 

פוליסת ביטוח החיים חייבת להיות מותאמת לצורך האישי של המבוטח

אז מיהרתי לעשות סדר:

  1. ראשית, סוג פוליסת ביטוח החיים אותה הציעה המוכרנית שונה מסוג ביטוח החיים שיש לו, ומה לעשות שביטוח חיים קונים בהתאמה לצורך האישי של הלקוח ולא לפי מחיר המדף של הביטוח הזול ביותר… ויותר מכך, אותה חברת ביטוח ישיר אינה מוכרת את סוג ביטוח החיים שמתאים ללקוח ושיש לו… וכך יצא שבעצם אותה מוכרנית אמרה ללקוח בוא נחליף לא רק את הביטוח ואת סוכן הביטוח שלך, אלא גם את סוג הביטוח – לא למה שאתה צריך, אלא למה שיותר זול לכאורה.
  2. בנושא הפרמיה – אמנם עלות הפרמיה ההתחלתית זהה (למרות ה-50%…), אבל האם נתן את הדעת על התפתחות הפרמיה העתידית בגובה של מעל ל-100%… שאלוהים ישמור… מדובר בעלויות אסטרונומיות שמובן שהלקוח לא יוכל לעמוד בהן (זו הסיבה שבחרתי עבורו ריסק קצבתי ולא ריסק הוני).
  3. כמובן שהמוכרנית הנמרצת לא טרחה לבצע עבור הלקוח בדיקת מסלקה פנסיונית ובדיקה מקיפה של התיק הקיים, ולכן לא ידעה / ציינה בפני הלקוח שלנו, שבנוסף לביטוח הקיים יש לו גם קצבת שארים של 7,000 ₪ לחודש ועוד ביטוח חיים למשכנתה, שבמקרה אסון חלילה, גם הלוואת המשכנתה תסולק – מה שיותיר את אשתו עם נכס ללא משכנתה, שווה ערך ל-4,400 ₪ נוספים לחודש.

אז הלקוח אמר לי "תשמע, אבל היא אמרה שמה שיש לי לא מספיק, אז תגדיל לי את הביטוח בבקשה!"

ואז אמרתי לו… ידידי היקר… האם באמת נראה לך הגיוני, במצב בו ישבנו רק לפני חודשיים וחצי לפגישה מקיפה, במהלכה ביצענו בדיקה מדוקדקת של כל הביטוחים והצגתי בפניכם את הנתונים הקיימים במלואם, ראיתם בדיוק כמה יש לכם והסכמתם שזה מספיק, ועכשיו רק בגלל שיחה לא אחראית מול מוכרנית שכל מטרתה היא לסמן V על מכירת פוליסת ביטוח – אני אנצל את הסיטואציה ואמכור לך בצורה קלילה ונמהרת פוליסה נוספת? בל ניתמם שאמנם רכישה כזו תקנה לי בונוס נחמד על המכירה – אבל לא בבית ספרי!

בשורה התחתונה, חזרתי בפניו שוב באופן נינוח על הנתונים הקיימים בתיק הביטוח, וציינתי שבמקרה אסון חלילה, יעמדו לרשות אישתך XXXXX שקלים בכל חודש, לכל צורך ועניין – ושאלה פשוטה לי אליך – האם זה מספיק? עכשיו כשהבין, אמר לי בחיוך "ברור, זה הרבה יותר ממה שאני מכניס היום"…

וזהו חברים, על רגל אחת, בדיוק ההבדל המהותי בין מוכרן לבין סוכן ביטוח נאמן לקוח, ששומר על האינטרסים שלכם – ושפרנסתו מתבססת על שירות וליווי הלקוחות לאורך השנים ולא ממכירת ביטוח "על הדרך".

מעוניינים בבדיקת תיק הביטוח והתיק הפנסיוני שלכם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *